Nacht van de Vrijheid

Afgesloten Je kunt niet meer doneren of in actie komen

Maak stappen voor vrede en vrijheid.

Maak een stap, vele stappen, en breng twee mooie doelen samen: het genieten van vrede en vrijheid, en geld ophalen voor Amnesty International.

Dit jaar, net als de afgelopen twee jaar, biedt ons geen ruimte om in de Nacht van de Vrijheid te lopen zoals we dat al vele jaren gewend zijn. Maar wij vinden het belangrijk op 4 mei de slachtoffers van WO2 en andere oorlogen te gedenken, en op 5 mei de vrijheid te vieren. Vandaar, een stappenplan….

Als alternatief voor de nachtelijke tocht nodigen we je uit om zelf, met vrienden, collega’s of familie, op of rond bevrijdingsdag je wandelschoenen aan te trekken en een flinke wandeling te gaan maken. Zoek een mooie tocht uit en ervaar de vrijheid! Als je wilt kun je als dank voor de vrijheid, en uit verbondenheid met vervolgden en verdrukten, een bedrag overmaken naar Amnesty International. Dat gaat heel eenvoudig via deze actiepagina. De opbrengst gaat naar ondersteuning van mensenrechtenactivisten wereldwijd. Voel je verbondenheid met vervolgden wereldwijd en doe mee!

Deze actie wordt georganiseerd door Amnesty Nacht van de Vrijheid. Voor ideeen en inspiratie kun je terecht op nachtvandevrijheid.amnesty.nl

Hier vind je verschillende wandelroutes en links naar andere vredesactiviteiten rond 4 en 5 mei.

We kijken uit naar je inschrijving!